tisdag 21 juli 2009

Blåst

Oj vad det blåser, i två dagar har det verkligen stormat runt husknuten, igår var det i allafall sol så vi kunde vara ute, men idag är det moln och något kyligare i luften.
Har ägnat förmiddagen åt att städa och framförallt mammas rum. Blir så ledsen och arg att hon inte gör nånting längre. Hon har nån ensamrätt på att tycka allt är jobbigt och tråkigt nu för tiden och det retar mig nåt så kolossalt men nu har jag iallafall vädrat och torkat överallt så nu luktar det gott igen.
Snart ska vi ner till bryggan och hämta hem lite varor från godsfärjan som D-man har beställt.
Han hoppas på bra väder de sista dagarna så han kan olja verandan och lite annat.
Som vanligt känns det som man varit här längre än bara två veckor och snart bär det av hem igen. Skulle vilja vara här hela sommaren och fixa allt som behöver göras, känns som ett evighetsprojekt men vi är iallafall en bra bit på vägen och det slår mig flera gånger att jag är glad över att jag inte har hus hemma oxå som det ska fixas med. Det räcker så bra med Koster. :-))

Inga kommentarer: