fredag 5 december 2014

Pappa

75 år skulle min pappa ha fyllt idag.
Men han lämnade oss för 20 år sedan, endast 55 år. Kroppen och hjärtat orkade inte mer och en hjärtinfarkt i sömnen tog hans liv.
Minns allt glasklart, även fast det är så många år sedan. Samtalet mitt i natten från brorsan, taxin till Danderyd sjukhus. Glömde t o m pengarna så bror fick lösa ut mig. 
Jag var en lite vilsen 22-åring som levde i nuet och tänkte inte så mycket på allvarliga saker. Som man väl heller inte ska behöva i den åldern.

Rummet och stillheten där pappa låg på sängen. Det var som han bara låg och sov. Hans diabetespump tickade forfarande.
Minns att han såg så fin ut, nöjd och avslappnad.
Han fick ju som han ville, dö ung. Han var livrädd för att bli gammal och att vi skulle behöva ta hand om honom på äldre dar.
Pappa, tror du hade älskat att vara farfar/morfar och hittat på en massa bus
med dina barnbarn.
Koster ligger i mina händer nu och jag ska vårda paradiset ömt.
Vet att du vakar över oss alla och
hoppas du blir firad och bjuds på Budapeststubbe idag, din favoritbakelse! Pussa på hundarna från mig.

Älskar & saknar dig massor!! ♡

Inga kommentarer: