torsdag 11 december 2014

Inte göra nåt, men få dan att gå ändå..

När man som nu är hemma med bebis tänker jag allt som oftast att jag inte får ett dugg gjort (av allt det jag skulle vilja göra) utan släcker bränder mest hela dagarna. 
Är glad om jag lyckas tvätta en maskin och få det torrt eller att diskbänken får vara ren några timmar.
För en person med kontrollbehov är detta rätt tufft även om jag fått släppa på mycket och bara gilla läget. Jag hinner inte allt så är det bara och får försöka inte bli stressad.
Därför blir jag emellanåt rätt fascinerad över att under en dag hinna med:

Frukost
Halvdant försök till att vila med lillfia, hon ville bara sova i 30 min.
Amma
Ta en kort promenad till Coop, handla några saker och skicka två paket.
Äta lunch (Ja plättar med socker och kanel är ingen välbalanserad sådan, men jag orkar inte bry mig)
Amma
Försök till att plocka upp och städa ( operation släcka brand, utryckning 562 eller nåt)
Dricka kaffe och äta en plopp (den hälsosamma balansen fortsätter)
Amma, lillfia somnar i famnen framför Musikhjälpen på TV. Lugn och ro i en timma sådär. Sitter bara, orkar inte göra nåt annat. Skänker dock en slant. Det känns bra!!
Irmas mamma kommer förbi, med blommorna till förskolepersonalen. Fina!!
Försöker få i Georgia lite köttfärssås och spagetti, går sådär.
Hämta Alexios, hem, bada honom och få honom till att ta det lugnt en stund.
Börja med maten (D-man får ta över då jag hamnar i kö till Postens kundtjänst.
30 min senare är jag inte klokare. Hoppas verkligen paketet hittar fram tills i morgon. Skickade det i måndags!!
Trött, grinig och skäller. Kan alldeles säkert bero på min tidigare välbalanserade kost. 
Vad tror ni? ;-)
Äter, lugnar ner mig och blir glad igen.
Badar lillfia.
Ammar, blir sittande framför Ernst & Morden i Sandhamn.
Beställer barnens julklappar...på telefonen.
Ska släcka lampan i Alexios rum, upptäcker en inbrottstjuv på parkeringen.
Ringer polisen, tjuven hinner så klart smita.
Ammar lite till.
Nu sovdags.

Over & out!!



Inga kommentarer: