söndag 6 juli 2014

Helgen

I fredags var jag och träffade A som jag jobbade med på mitt förra jobb. Vi åt lunch och uppdaterade oss på vad som hänt sen sist. Känns så kul att hon nu äntligen fått ett nytt jobb, på ett annat bemanningsföretag och får prova på nya uppdrag. Det behöver hon!.
Efteråt åkte jag vidare till svärmor där Alexios var och spenderade eftermiddagen med dem. Hade turen att få middag så då "slapp" vi tänka på det. ☺

Igår hade jag mysigt besök av P, min fina goa vän som jag haft sååå mycket kul med. Vi gick en promenad i värmen, det var faktiskt tur att solen inte visade sig för det var tillräckligt varmt som det var...
Vi styrde kosan mot inredningsbutiken Ombonat, som tyvärr visst var stängd förra veckan, så vi kunde inte shoppa...illa!! ☺
Vi gick vidare till Klockhusparken som ligger i Beckomberga och testade den nya restaurangen som öppnade där i maj. Riktigt trivsamt och gott att få nåt i magen efter vår svettiga promenad.
Kaffet drack vi hemma och efter några mysiga timmar for P hem och jag och Georgia åkte till thia och thios och fick middag. Har haft en sån tur hela helgen, blev bjuden på mat i dag också, så jag har klarat mig från att stå vid spisen. Passar riktigt bra nuförtiden, för jag tycker det är så stressigt och jobbigt att hitta på nån kul mat varje dag.
Känns som vi bara äter samma om och om igen.

Tidigt i morgon bitti åker D-man till Madrid på utbildning, så jag blir ensam med barnen. Det blir spännande, Alexios har lovar vara snäll...☺
Får nog lite hjälp av både yaya och thia/thios så jag är inte speciellt orolig. Det svåraste är att underhålla honom mellan amningsperioderna och när jag ska få lillasyster att sova.

Skönt att semestern närmar sig, är ju "ledig" men det ska bli mysigt att få umgås allihopa på dagarna.

Fredagens outfit blev en färgbomb
Kjol HoL, linne HoL, Blus och skor från Grekland

Hmm måste trimma brösthåret ser jag... ☺

♥ Två finingar i Klockhusparken ♥

Utslagen av värmen

Inga kommentarer: