tisdag 8 juli 2014

Ännu en het dag

Klockan är efter 22 och det är 23 grader ute. Inne står det still och svetten lackar...puuuh.
Ja jag måste klaga lite, för det är apjobbigt att amma och ta hand om två barn i denna värme. Helst av allt skulle jag vilja stå i en sval dusch eller sitta i skuggan hela dagarna, men det går ju inte för sig... ☺

Var förbi svärmor idag, då hon ville bjuda på lunch. Så in med ungarna i en het bil, tur att det inte är långt att åka. Idag hade vi en diskussion, igen om detta att ge vatten till bebis. Kommer ihåg hur hon höll på med Alexios. Att jag skulle ge lite kokt vatten till honom när han var runt 4-5 månader. Vilket jag inte gjorde då jag blev rådd att amma, amma, amma och att vattnet inte behövdes.
Samma sak nu, nu är hon igång igen. Och nu med förklaringen att det ger bättre syreupptagning till hjärnan och att barnen blir smarta. Den körde hon inte med förra gången och gav nu ett "exempel" på hennes väninnnas barn..hur tre (som inte fått vatten) inte läste vidare, men den fjärde gjorde.
Eeeh, jag såg helt frågade ut, och fick även svaret att jag kunde läsa på nätet och att man ska lyssna på de äldre. Samt att "är det jobbigt eller?"
S*U*C*K

Vissa ger vatten till sina barn och vissa inte och jag säger inte att det är rätt eller fel, det är var och ens ensak , men JAG anser att det räcker med amningen. (Åtminstone tills bebisen börjat äta mat ordentligt, då inför jag vatten.)
Jag sa att jag gav inte Alexios något vatten, nä men det gjorde jag svarar hon då rappt. Jamen så braaaaaaa!!
Nu blir han en klok och vis pojke för det måste ju verkligen hänga på det kokta vattnet! *blink*
Och fyyy vilken dålig mamma jag blir om Georgia inte blir smart... ☺

Ärligt talat tror jag det här är någon 70-talsgrej, för det känns som det är många, jag inkluderad som fick vatten som bebis. Det var rekommendationerna då, men saker och ting förändras, känns som en generation blivit så hjärntvättad av saker att de inte kan se något annat.

Ååååh ibland har jag bara lust att skrika av frustration, så klart har man en sån här pratstund när det är som varmast, ett barn skriker för att de är hungrigt, det andra klänger på en för att få uppmärksamhet..

Isn´t it just lovely!!☺

Idag bjuder jag på en dagens outfit, dock hade jag inte jeansskjortan på nån längre stund, höll på att dö av värmeslag ju...

Jeansskjortefynd från Tradera till
Make a wish kjol från i fjol, HoL
Silvriga tofflor från ICA Maxi

♥♥♥♥




Inga kommentarer: