fredag 11 juli 2014

Fredagsknas

Något svalare idag, vilket jag faktiskt tackar för. Har varit en tuff vecka med denna värme och att ha roddat med två barn själv. Igår lämnade jag Alexios hos yaya efter vår tripp till Bromma Blocks där vi var i leksaksaffären och fikade på Waynes coffee. Han är nöjd med ganska lite ändå. Bara man gör nåt. ☺
Kan säga att det var en heelt utslagen liten tjej här igår kväll, gud så hon sov. Värmen tog nog ut sitt och sen att det var tyst hemma. När Alexios är hemma är det ju oftast full rulle och hon känner nog att jag blir lite splittrad. Hon ammade knappt i natt. Säkert någon växtfas inblandad också.
Hon sov länge idag på förmiddagen med så hon verkar ha tagit igen sovtid för hela veckan. Lillfisan!

Har inte gjort så mycket idag, fått några fler plagg sålda. Efter semestern ska jag gå igenom andra saker och lägga ut på Tradera tänkte jag. Kul om man kan få några kronor än att de ligger oanvända i skåpen.

Efter kl 16 idag skulle jag vara hos yaya på middag då hennes "adopterade" barn skulle komma förbi och lämna presenter till barnen, Alexios födelsedag och Georgias födelse. De flyttade till Sverige i september förra året och har jobbat i princip varje dag sedan oktober så det har inte varit så lätt att få till en träff då de jobbar sena kvällar och helger och vi har mycket på vårt håll.
Svärmor har näst intill tjatat ihjäl sig om detta och i dag skulle så träffen ske.
Jag är som sagt, där strax efter 16 som jag blivit tillsagd....superhungrig!!
Resten kommer kl 18.30-19.

Att jag ALDRIG lär mig med dessa greeeks in the family!! ☺
Sen blev vi nästan utkastade för svärmor var arg för hennes planer om denna middag inte blev som den skulle och skällde på oss, (inte på sina adopterade barn) utan oss andra. Oh my god säger jag bara och åkte därifrån hem till tystnaden... hahaha

I morgon kommer äntligen D-man hem från Madrid. Tycker vanligtvis att när han är borta en vecka att det kan vara ganska så skönt att rå om sig själv. Men det måste ha varit innan barnen kom... ☺


Selfie med mamma ☺

Dagens outfit:
Grå MaW skirt HoL
Orange linne Esprit
Kofta H&M
Tofflor Ica Maxi

De här behöver jag påfyllnad av, hoppas D-man har tid över och kan handla i taxfreen...



 

Inga kommentarer: