torsdag 29 augusti 2013

Strandhäng

Trots mycket moln gick Alexios och jag till Basteviken och hängde lite på stranden, mest för att han blir så lätt rastlös av att vara inne långa stunder. Sen är det ju alltid skönt med en promenad och frisk luft så klart.
Idag har jag varit väldigt trött och seg, och fasligt hungrig mest hela tiden, men så fort jag äter blir jag snabbt proppmätt. Lilla pyret i magen verkar vara lika bestämd som sin storebror var och gör sig redan påmind om att den finns. Kan inte ligga på ena sidan t ex för då blir det protester. :)
I förra graviditeten tyckte jag att allt tog sån lång tid och nu händer det massor på en gång. Å andra sidan vet man ju mer och är mer medveten nu.

På vägen hem gjorde vi dagens goda gärning. Vi hjälpte en trollslända som hamnat på rygg mitt på vägen.
Finns massor av trollsländor, tror de kallas jungfrusländor och är lite blå metallic i färgerna och som flyger omkring just nu.





Inga kommentarer: