torsdag 1 augusti 2013

Lycka

Känslan av att vara gravid igen är enorm samtidigt som man så klart är orolig också. Det är så mycket som ska klaffa där inne i magen. Jag har alla klassiska besvär, trött, illamående, gråtmild så jag nästan blir rädd för mig själv, sugen på allt som är salt och kaffet smakar skit.
Idag var jag på inskrivningssamtal på Mama Mia och jag är så glad och tacksam att jag får samma barnmorska som jag hade när jag väntade Alexios. Hon är helt underbar! Alla prover idag så bra ut, måste dock få i mig mer järn + extra folsyra förutom "Mitt val" tabletterna jag tar. Så det blev inköp på Apoteket av ganska tråkiga, men ack så viktiga produkter.
Bristen på järn kan vara en förklaring till mitt illamående och hjärtklappning så jag hoppas det lugnar ner sig snart.

Beräknad förlossning är nu, 2 mars. På Malas födelsedag, tänk om vi får två att fira den dagen eller om det blir tidigare eller senare datum. Spännande!
Tänk att jag ska få gå igenom det här en gång till, det är såå coolt. LYCKA!!!

Håll tummarna att allt går bra och häng gärna med i resan här på bloggen.



2 kommentarer:

Ewa sa...

Så himla kul med en liten till! Och verkligen mysigt att vi äntligen fick till det där telefonsamtalet, trots att det var så längesedan kändes det precis som igår när man väl hörs <3 Kram

LIVING LIKE A GREEKSON sa...

Verkligen superkul! Kram <3