torsdag 13 december 2012

Sjukstuga


Vi har sjukstuga här hemma. Det började i tisdagskväll. På eftermiddagen var det julspel på förskolan, en fantastiskt fint spel där alla barn var så himla duktiga. Mycket imponerande att de minsta orkade nästan en timme med sång och dans.
Efteråt var det fika på respektive avdelning och köp av lotter med tillhörande vinstdragning och utdelning av fina paket till alla pedagoger.
Tyckte allt att Alexios inte var sig lik, tyst och såg hängig ut och mycket riktigt, på kvällen kom febern och därefter en ganska jobbig natt.
Igår och idag har vi varit hemma och myst, tittat på film, ritat, pysslat med lera, och bakat. Både en kanelkaka och biscotti med vit choklad, den senare från Pernilla Wahlgrens nya hääärliga receptbok.

Nu känner jag att jag måste komma ut efter två dagar inne. Så i morgon åker A till sin yaya och jag far en sväng till jobbet.
På kvällen ska jag ut och äta med min gamla kollega Ulrika. Ska bli så trevligt och känns väldigt bra efter två dagar sjukstuga. :)



Biscotti med vit choklad, fast man kan tro att jag använt mörk sådan..

Min lilla bagare. Vi bakade en mild kanelkaka.

Med ett glas mjölk smakade de mums!

Pernillas praliner är full av godsaker som jag ska prova på nu till jul.

Inga kommentarer: