söndag 21 oktober 2012

Swich swoch


Ungefär så känns det när helgen rusar iväg och det helt plötsligt är söndagskväll
och man undrar "vad hände"? :)

I fredagskväll  kom äntligen D-man hem och gissa om det var två glada killar som
kramades.
I lördags åkte han och Alexios till thia och thios på fika och jag passade på att fixa hemma.
Åkte även till Ö&B som blivit mitt nya favvoställe. Vilka bra grejer de har och så mycket billigare det är
att handla städ och toalettartiklar där än i vanliga mataffären.
Fyndade även ett 2-delat fleece/galonset till Alexios för endast 299 kr.
Perfekt till förskolan och att byta med, för så mycket det regnar nu är det inte lätt att hinna få plaggen torra för att kunna användas nästa dag igen.

Efter en fika och toscakaka när jag väl var hemma på hemmaplan igen tog jag mig an strykarbetet med de nya gardinerna till köket. JAG HATAR ATT STRYKA!!
Men det blev bra när allt var på plats.

D-man kom senare hem utan lilleman,  "neeej spiti" (neeej hem) hade han skrikigt och sprungit runt och gömt sig hos thia som inte hade sagt emot det minsta...hahahaha
Så han blev kvar där över natten.

Söndagen har ägnats åt städ och fix och ungerfär samtidigt som D-man kom hem med plutten igen så fick vi finbesök av bror med familj. Vi fikade supergod kardemummalängd från Gateu och de fick leka och bygga fantasifulla lerfigurer med Alexios. 

I kväll kom även leveransen av Linas matkasse, skönt då slipper man frustration över att hitta på mat i veckan. Bara välja från Linas och laga. Kolla in grejen som var med i påsen bara.... :)


Dinos till A, mycket poppis.

Ljus behövs i detta mörker

Konstig grej i Linas matkasse idag :))



 

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhåå vad fint det är i köket. Vill komma och sitta där och fika snart. Stor kram P