lördag 6 oktober 2012

Love is in the air...


And I don't know if you're an illusion
Don't know if I see it true
But you're something that I must believe in
And you're there when I reach out for you

Får väl erkänna att jag är så där fånig och materiel emellanåt. Kan bli så sjukt nöjd över vissa inköp jag gör.
Som idag ,då flera bra grejer har fått komma hem.

Som dom helt underbara vinterstövlarna från Tamaris. Som bomull runt fötterna. Dom är mina nu.
Fick dem dessutom som present av min älskling! TACK!
Eftersom jag halkade och bröt handleden under värsta isperioden för några år i sedan är jag extremt harig över att gå när det är halt ute och måste ha skor med ordentligt sula.
 Eller använda broddar. "Pancho" varning, jag veeet, men i valet över att stå på benen eller ligga död på marken väljer jag numera säkerhet före osäkerhet.


Så mjuka och goa. Bring on the winter..
 Beställde ju nya glasögon för en vecka och igår fick jag sms över att de var klara.
De sa ca två veckor så det var ju riktigt snabba bud.
Fick två par för priset av ett plus värdecheck på 1498 kr. Vilket kap!
Det blev en båge från Burberry och ett par Ray Ban.
Gillar båda skarpt, vad tycker ni?


Burberry båge i plommonlila, ser nästan bruna ut.

Glasögonfodral i klassisk Burberry stil 

Guldig Ray-Ban båge, se så fint jag matchar tapeten.. ;)

Ray-Baaaaans


D-man shoppade loss ordentligt, med två par jeans, två chinos och sex tröjor. Det är ju tur att man har en man som gillar att handla han med. När han handlar gör han det dessutom med besked. :)

Var förbi Barkarby Outlet, var länge sen jag var där och kommer på varför varje gång. Tycker det är svårt att hitta snygga saker. D-man brukar köpa skjortor på Sand, men inte ens de hade något att hänga i julgranen.
Jag fyndade dock till slut, för nåt var jag bara tvungen att ha...ha ha ha.
Nejdå så illa var det inte, men jag tyckte den här tunikan med linne från Noa Noa var söt.
Snygg till stretchbyxor eller tights.


"Oversize" tunika i tunn skön kvalité med matchande linne

Vi har fått ytterligare en barnfri helg. Alexios är hos sin thia och thios och blir bortskämd. Och jag blir bortskämd med att kunna göra vad man vill, vara uppe hela natten plus att få sovmorgon i morgon.
Vi har världens bästa thia och thios. Och yaya som alltid alltid ställer upp.

Yaya som dessutom stickat klart en sjal till mig. Hittade ju vitt mjuk härligt garn på Koster, mamma hade börjat på en sjal för säkert 10 år sedan, den blir ju inte klar av sig själv direkt och mamma skulle nog inte ork nu så jag bad svärmor göra klart den. Hon är lika duktig som mamma på att sticka. Jag själv har inget som helst intresse att sticka och virka, men älskar att bära "hemmagjorda" sjalar, stumpor, vantar och mössor.

Mysig sjal, klar lagom till kyliga höstdagar 

Nu ska jag njuta av ett glas vin eller två, har ju mått väldigt skumt en tid och nästan trott (och hoppats) att jag varit gravid, men så var det inte den här gången. 
Kroppen har en otrolig förmåga att spela en ett spratt emellanåt, eller så är man helt enkelt väldigt duktig på att känna efter och önska. *skratt*








Inga kommentarer: