söndag 14 oktober 2012

Söndagsmys


En skön helg, full med aktiviteter men även en massa mys.
Helgen startade med att Cia och jag besökte Underbara Barnmässan i Älvsjö efter jobbet fredags.
Var så kul att träffa henne, var alltför länge sen.
Vi shoppade som vanligt en hel del och jag hittade bla roliga böcker, mössor och kläder till bra priser.
Vi kom nog en ganska bra tid, sådär efter 14-tiden, inte så himla hysteriskt och det avtog mer och mer under eftermiddagen, men jag måste nog säga att vi båda blev ganska så förvånade när de stängde kl 17.
Det har vi inget minne av att de gjort på fredagar förut eller så har vi förträngt det helt. :)
Direkt efter mässan begav jag mig till Queens Head på Drottninggatan och slöt upp med mina jobbkollegor över ett glas vin innan vi gick över till Grill och åt en fantastisk middag med en drink som förrätt.
Mitt grillade lamm med potatisgratäng var gudomlig. Desserten var tyvärr inte lika bra.
Mycket skratt det under kvällen och vi avslutade på en bar precis brevid som jag inte alls kommer ihåg namnet på. Personalen var lite lätt snorkig, så det var  väl därför,  men vi hade iallfall en trevlig avslutning på kvällen.
Var ju hemma halv två så det var väl en bra tecken på en kanonkväll.

Igår var jag rätt trött, kunde inte sova fast jag hade sovmorgon så det var bara att pallra sig upp. Låg i soffan, jag och några koppar kaffe. Efter lunch somnade jag där.
Är för gammal för sena nätter..*fniss*
Åkte sen till svärmor och fick middag, så skönt att få slippa bestyren med det.

Tidigt i morse drog D-man till Barcelona, han ska vara borta en vecka och idag har Alexios och jag haft en riktigt mysdag. Den har varit såå härlig.
Vi åt frukost, mös i soffan, tog en promenad till affären, lekt, ätit lunch och sen somnade jag också när han sov över lunchen. Så behövligt!
På eftermiddagen åkte jag in till Kungsholmen och mötte Frida som har en av mina favoritbloggar Snor & Glamour. Föll för en kruka hon lagt ut på sin Bloppis. Och den blev min!
Så fin och passar så bra i vardagsrummet.
Tänkte att jag skulle sätta någon form av ljusslinga i den nu till jul.


Fika på nya underläggen

Strike...

a...

pose...

Busar framför kameran

Tine K vas/urna som nu är min. Tack Frida!!

 

Inga kommentarer: