lördag 25 augusti 2012

Träning & shopping

Hej ni lilla skara som förhoppningsvis läser mina inlägg fortfarande. :)

Började den här morgonen men ett spinningspass. Såå otroligt kul, jobbigt och asduktigt av mig.
Det var tre år sen sist. En graviditet och första två småbarnsåren kom lixom "i vägen". Hoppas ni förstår vad jag menar. För hur gärna man än vill och tror att att man kan få till det fungerar inte allt i praktiken när man får barn.
För vissa kanske det gör det, men inte för mig.
Var så roligt att komma iväg och få svettas lite. Tyckte nog att jag gjorde rätt bra ifrån mig och tog mig igenom hela passet utan att ramla av cykeln i en liten hög. (Jag varnade Mala, att var så fallet så kunde hon väl ta hand om mig... ;) ).

Efter passet åkte jag hem, åt lunch och begav mig sen till Bromma Blocks. Köpte en bunt tröjor och byxor till Alexios som skenat iväg i längden över sommaren. Mysbyxor och sköna tröjor.
Hittade även saker till mig själv, som t ex stövlar från Esprit, clutch från Wera i en glad orange färg, åtta Ittala glas, på rea och med presentkort blev det nästan gratis. Tjohoo.

Sitter nu på balkongen med ett glas rött. I bakgrunden hör jag smågrabbarna nere på gräsmattan som spelar fotboll och som filmar på dramatiskt vis precis som de stora killarna i ligan gör.

Vår innergård sprudlar av liv, några grillar, barnen leker, någon pratar högt i telefon, någon tar ett "tjuvbloss" på balkongen, vattnar sina blommor eller bara njuter som jag gör.
Livskvalité kallar jag det så här i slutet av augusti och tänk att efter allt regn vi fått senaste veckan kom det lite solsken.
Hoppas det fortsätter i morgon!



Stickad tröja till Alexios, från Åhléns.

Dagens fynd,  Ittala glas från Cervera

Inga förstörda skor när regnet öser ner, gummistövel från Esprit.


Orange "clutch" från Wera


Inga kommentarer: