tisdag 1 maj 2012

Livet känns bra..

Varje gång när jag inte känner mig på topp blir jag så fantastiskt lycklig när de vänder. Jag riktigt känner i kroppen att orken och kraften kommer tillbaka. Bland det värsta jag vet är att vara nere och orkeslös, att inte bry sig om sig själv eller hur det ser ut hemma.

I dag kom den där härliga känslan, att det allt känns lättare och att jag är så glad och tacksam för det jag har runt omkring mig och att jag faktiskt hunnit med en hel del den här helgen fast jag ofta klagar på att jag gör precis tvärtom. :)
Förutom att fixat det vanliga hemma har jag:
Pratat länge i telefon med svägerskan, brorsan och moster.
Varit hos thia och thios och bara legat på deras soffa och softat. Och pratat, om allt och ingenting. Fnissat åt något tokigt vi precis sa, eller helt enkelt bara njutit av Alexios upptåg.

Mysdag igår med Alexios, när vi bara skrotade runt, långpromenaden där han sov i 1,5 timme, att gå där i det fina vädret och bara låta tankarna flöda och njutit så av att det börjar bli grönt, att folk ser glada och förväntasfulla ut så fort solen visar sig.
För är det inte så, att man liksom tinas upp?!

Druckit vitt vin och ätit popcorn i massor.
  
Ätit den första lunchen på balkongen med nerfälld markis för att solen är så stark.
Fixat balkongen för sommaren, höra och se alla på vår gård som gör detsamma.

Kommit igång med projekt vardagsrum genom att mailat bilder till Ombonat.

Avslutar den här helgen med Michael Bublé s Feeling Good.
Tycker texten är klockren. :)

Birds flying high
You know how I feel
Sun in the sky
You know how I feel

Breeze driftin' on by
You know how I feel
It's a new dawn
It's a new day
It's a new life

For me

And I'm feeling good, I'm feeling good



 




1 kommentar:

Litenkram sa...

Underbart! Jag är snart där jag med, behöver ladda lite mer bara. Kram!