lördag 5 maj 2012

Kaffebryggare, sandaler och olivträd..

För en tid sedan köpte vi en kaffemaskin, en Tassimo med kapslar och i början tyckte vi nog båda att kaffet var riktigt gott, men en lång tid har vi känt att vi saknat det vanliga bryggkaffet och eftersom vi slängde vår sunkiga gamla kaffebryggare i och med det nya köpet har vi varit på jakt efter en ny. En Melitta med termos, vi köpte en sån till Koster förra året och blev jättenöjda så den ville vi ha även hem. Så klart  bara i svart överallt, tills jag hittade den i en butik i Veddesta i Järfälla. Vi åkte dit och hade tur, en vit fanns kvar, utan kartong och utställningsexemplar så vi fick 20% rabatt. Taget sa vi och tog den under armen. :) Jag längtar tills i morgonbitti när man får känna kaffelukten och smaka på en kopp hederligt bryggkaffe som faktiskt har blivit ganska underskattat i dagens enorma kaffeindustri.
Latte, macciato, espesso, cappuccino och så...."en vanlig kopp kaffe" tack. :)

Vi passade även på att storhandla inne på Willys. Slank in på Skokanonen och hittade sandalar till både mig och Alexios, lyckades få 100 kr rabatt på hela inköpet, sånt gör en glad.
Skokanonen har inte alltid så bra skor, iallfall inte vuxenskor, men ibland kan man göra riktiga bra fynd för en billig peng och då framförallt sommarskor.

Två fina olivträd till balkongen fick även följa med hem.
En shoppingdag av lite smått och gott med andra ord.

I morgon har vi städdag i föreningen och sen på eftermiddagen har jag Lola-visning.
Ska bli jättekul att det äntligen blir av då jag fick boka av tidigare visning pga för mycket avhopp.
En finfin värdinnegåva väntar mig tydligen...såå nyfiken.

För en titt på fina, sköna House of Lola kläder, kika in här

Sandal till Alexios

Sandal till mamma, en brun variant fick även den följa med hem.

1 kommentar:

dianasdrommar sa...

Mysig dag vännen :) Jag hinner nog inte kika förbi då E har match kl 14.kramar Diana