tisdag 1 december 2009

Lillfisens hjärtljud

Idag var jag i väg till min rara barnmorska. Tog lite prover som alla var bra, lite lågt på järnet, men det är ju inget som är konstigt eller ovanligt. Fick även höra lillfisen. Den är visst livlig och simmar runt för fullt och hade snabba hjärtslag vilket förvånade mig, men det känns som allt just nu är en helt ny värld och man får aha upplevelser mest hela tiden. =)
Hon trodde att jag snart kommer att känna av den, att det fladdrar till och det ser jag fram emot även om det är lite "läskigt" oxå.
Har hamnat i ett läge då jag tycker allt börjar bli så häftigt och verkligt och känslorna är som stora svallvågor. Glad, överlycklig, skiträdd, gråtfärdig, ja allt man kan tänka sig i en salig röra.

Min intuition säger mig att det blir en liten D-man. Hihi
Kan inte förklara varför jag tror det blir en kille, mer en känsla jag har bara. Kanske för att jag ser mig själv mer som en killmamma än tjej, jag vet inte.
Hur som haver spelar det absolut ingen roll.
Å vem vet, kanske tar vi reda på det vid ultraljudet.... ;))

Nu ska jag ta en varm dusch och bänka mig i soffan ett slag innan det är dags för lite nattsömn.
Hoppas du haft en bra dag som jag.

Inga kommentarer: