fredag 23 januari 2009

Lunch på Ulriksdals Värdshus

Idag for Ulrika, Anne Grethe och jag till Ulriksdals Värdshus och åt en god vegetarisk buffé.
Det är så skönt att komma bort från kontoret och vår matsal emellanåt.
Mycket avhandlades under denna stund och som vanligt mest om jobb och relatationer.
Hann även med att kika lite på alla fina blommor och arrangemang samt deras smått och gott som säljs i affären brevid. Lite synd bara att mycket av det är jättefint, men är inte riktigt värda sina dyra pengar tycker jag.
Sen bar det tillbaka till kontoret där det jobbades lite på halvfart. Hela den här veckan har varit seg tycker jag och jag har inte haft nån vidare motivation. Tycker vanligtvis att dagarna flyger fram i en rasande fart, men just sista timmen mellan 16-17 har fullkomligt sniglat sig fram.
På väg hem slank jag förbi Blomsterlandet och köpte lite nya blommor till köket och vardagsrummet och så klart en bukett tulpaner.

Inga kommentarer: