tisdag 20 januari 2009

Farmors möbler

Möblerna som farmor för en sisådär 10 år sen frågade om jag ville ha är nu mina.
Jag sa ja redan då, men har ju lixom aldrig haft plats för dem i mina små lägenheter jag boat i genom åren.
Sist vi var där så frågade hon igen och säger, vill du inte ha dem så skänker jag dem till Myrorna.
Vänta här sa jag, kan jag få en chans att skaffa bil så tar jag dem så snart jag har tillfälle.
Mycket riktigt, i söndags hyrde vi bil och for över. D-man har ju sagt hela tiden, att jo.. visst vill hon bli av med dem, men även få en chans att träffa oss igen och
hon blev jätteglad att se oss igen och även om hon tar om samma historier som förra gången och som jag hört de sista 5 åren så får man nog ta det.
Är man 92 år så är man!!


Jag har ända sen barnsben varit väldigt förtjust i dem och vi fick väl egentligen inte sitta i dem förr, hände det någon enstaka gång var det alltid överdrag så man inte fick se det söta tyget.
Det är förmodligen därför de är i så pass gott skick.


Farmor berättade att hon köpte dessa möbler 1974 och att de redan då var begagnade.
Det enda hon har gjort är att skaffa nya innerkuddar till sittdynorna.
De beiga kuddarna i tresitssoffan har jag lagt dit.



Inga kommentarer: