söndag 25 januari 2009

En grå trist söndag kan bli hur mysig som helst

Skönt trött är jag efter vår dag på SpaLinaro vid Hässelby Slott.
Svärmor hade nog, om hon haft en lastbil kunnat ta med sig alla inventarier som bestod av gamla möbler och en stor tjusig spegel..men hon verkade även nöjd med behandlingen.haha
Den bestod av att man först fick välja en olja, jag tog eucalyptus som skulle vara uppiggande, men det vet jag inte så noga med tanke på hur slut jag är just nu..
Oljan masserades först in på ryggen och sen började själva massagen med hjälp av dessa varma lavastenar.
Efter ryggen gjordes bakben och fötter för att man sedan vände på sig och mage, framben och armar masserades på samma sätt.
I mit tyckte gillade jag magdelen och nacken bäst, förmodligen för att jag har problem med magen emellanåt och för att i nacken sitter de mesta spänningarna.
Den här "Hot Stone Massagen" ska man nog inte välja om man är ute efter en riktig klassisk massage där man masserar med händerna, men den var helt klart väldigt väldigt skön och efter en timme av total avkoppling verklingen var värd sina pengar.
Sen hjälpte det nog till att vi bastade innan och värmde upp kroppen samt fick en kopp kaffe och en god smörgås till.

En grå trist söndag kan helt klart bli väldigt mysig!!

Nu ser jag framemot nästa massagetillfälle som sker på torsdag hos Marlene i Upplands Väsby. Mer om detta längre fram.

Inga kommentarer: