lördag 7 februari 2015

Lördagsmys

I dag åkte jag och Georgia till Täby och besökte Pia och som vanligt blir det en alltid lika förträffligt mysig dag.
Började med en kaffe hemma, tog sen en promenad till Täby centrum som bara blir större och större. Tur jag hade Pia med mig för annars hade jag gått vilse, helt klart!
Ett fint centrum, men det känns för STORT för min smak och man ska gå korsan och tvärsan till alla butiker. Gäller att göra en smidig "rutt" så man tar alla man vill eller har ett ärende till i rätt följd.
Efter ett lunchstopp köpte vi med oss varsin semla och gick hem och fikade.

Fick ont i magen på hemvägen då jag såg en tjej som jag umgicks med i yngre dar. Vi var inte nära vänner, men sågs ibland via min kompis. Jag vet att hon haft problem med alkohol genom åren, men jag fick faktiskt en chock när jag såg henne nu. Såå nergången och i världens bråk med en kille och skrek och kastade saker på honom och omkring sig.
Fruktansvärt sorgligt att se för jag minns henne som en snäll tjej, tyvärr lite för glad i rusiga drycker redan som tonåring.
Tänk hur olika ens liv kan bli och vad en del kan fastna i.
Kan bara hoppas att det ordnar upp sig någon gång för henne.

Den enda shoppingen idag blev en inpackning från Kerastase på Bellbox.
Mitt hår känns dassigt efter månader av amning, så det är dags för en boost nu lagom till våren.

Det har verkligen varit en toppendag idag och Georgia var som en solstråle mest hela tiden och charmade personal och andra damer i centrumet.
Tack fina Pia för idag!! ❤


Lola all over blev dagens outfit...
Diamond pants i oliv, svart Just a singlet under
Achivement top och Monday shawl i olivgrönt.






Inga kommentarer: