fredag 3 oktober 2014

Extremt gråtmild

Är jag i vanliga fall, men de senaste veckorna något kolossalt.
Kanske för att jag är trött, kanske för att det kommit en dipp efter graviditet och förlossning. Är inte olycklig, inte det minsta, men ledsen och har väldigt lätt till tårar.
Oroar mig för massa saker, tänker och ältar.
Över barnen, att nåt ska hända, över familjen överlag. Över vänner. Säkert fullt normalt, och de flesta dagar går jättebra, sen slår det till med full kraft och dränerar  mig på kraft.
Läser så klart en massa sorgliga saker som liksom spär på detta. Jättebra!!
Som Magdalena Graaf som förlorat sin förstfödda. Så fruktansvärt sorgligt. Hur går man vidare efter en sån händelse??
Läser om barn som är sjuka och bloggvänner som fått giftstruma.
Bara ledsamheter och elände på nyheterna. 

Dessutom är jag duktig på att sätta höga krav på mig själv, vara fröken duktig. Och som inte är en bra kombo ihop med att man är känslig och har nära till gråt.. 
Dock har jag blivit så mycket bättre på att säga nej, inte göra allt som jag "tror" krävs av mig. Därför kändes det rätt roligt samtidigt som jag nästan blev arg när mamma kommenterade när jag berättade att jag orkar/kan inte serva svärfar med allt just nu. (inte för att han kräver det, han ser att jag är trött) men jag vill vara en "duktig" svärdotter. Mamma säger, men är det inte så att du sätter höga krav på dig själv, att du vill att allt ska vara perfekt? städat, plockat, diskat osv... Joo så är det och det är så jag är UPPVUXEN. Mamma höll på JÄMT, inte en pinal stod där den inte skulle stå. Och så har hon mage, att efter typ  30 år komma och säga så...Men hallååå, kunde du inte besparat mig lite av "kraveriet" :) Vad det måste vara skönt för henne också, att sänka garden.

Fast hur jobbigt det än må vara att vara en gråtmild människa så är det skönt att rensa tårkanalerna emellanåt, så jag får helt enkelt leva med att jag är känslig. ;-)

Fredag och helg igen, så skönt!! Ska försöka ta en promenad fast det är mulet och regn i luften. Frisk luft rensar knoppen!!


Kram på er!!

Inga kommentarer: