lördag 5 juni 2010

Barnvagnspremiär och besök hos BVC

Igår hade Alexios sitt första BVC besök hos Mama Mia i Kista.
Vi tog vagnen med oss och for iväg och fixade lite grejer i centrumet innan.
Träffade även på några kollegor som blev alldeles till sig när de fick se prinsen. =))

Väl på BVC möttes vi av supergulliga Jeanette som informerade oss, vägde, mätte Alexios och bokade ny tid för nästa besök. Fick med en massa papper hem. Känns som en hel dag kommer gå åt att sortera och fixa alla hans papper.
Hade oxå tur att träffa på Elham, min barnmorska som blev så glad att se oss.

Efteråt var köpte vi en amningskudde som jag hoppas kommer underlätta. Det är svårt att amma tycker jag. Trodde lixom att det bara var att "stoppa in tutten" men inte då.
Värsta tekniken behövs och han ska ligga rätt och jag ska sitta rätt osv osv..Gosh! =))

Efter en god plankstek åkte vi hemåt igen och då var jag helt slut efter flera timmar i Kista.
Lite nervös var jag nog oxå, fast jag inte behövde. Alexios uppförde sig exemplariskt.
Tror han gillar sin vagn. hihihi

Inatt har jag fått sova oförskämt bra, känns underbart. Vid 14-tiden kommer familjen Lindholm hit på fika och titt på prinsen.
Och i kväll kanske Antonia och Stamme dyker upp då faster ringde i morse 9.30 och hade abstinens. =))

Har även pratat med Ewa på förmiddagen och tackat för den fina filten, bodyn och hakklapparna. Kanon!
Tack snälla söta du!

Nu är det dags att hoppa in i duschen och göra sig lite fin inför finbesöket idag.

Tjing från mig & Alexios

Inga kommentarer: