måndag 18 augusti 2014

Vardagen

Jag längtade som en tok efter semestern och att få umgås allihopa och vi har verkligen haft en underbar sommar som började i Skåne och slutade på Koster. ☼
Men den har också varit väldigt intensiv med en liten bebis och en 4-åring som emellanåt retat gallfeber på en. Hela viken måste ha hört hur vi gormat vissa dagar. Men det har "bråkats" hos grannarna också så vi har inte varit ensamma.. hahaha

Nu tycker jag det är skönt att vardagen är tillbaka, Alexios började prata om förskolan och sina kompisar i förra veckan och det var en rätt nöjd kille jag hämtade idag.
Skönt att återgå i vissa rutiner gällande Georgia också. Andra barnet hamnar verkligen i kläm och har svårt att koppla av och få sina sovstunder t ex. Sen har ju värmen varit rätt påfrestande också.
Jag som verkligen inte skulle åka till Grekland denna sommar pga värmen fick den med besked på hemmaplan istället.
Idag har vi bara slappat hemma hon och jag, ska försöka ta några dagar nu och se om hon kommer till ro och får tillbaka sin rytm.
Känns som tänderna är på gång också, hon dreglar, biter och gnager frenetiskt på sin bitring så rätt som det är tittar nog nån tand fram känns det som.

Även om sommaren inte är slut riktigt än så dröser det ju in kataloger angående höstkläder.
H&M har några helt underbara barnplagg som jag funderar på.
Kolla bl a in detta set i leopardmönstrat..

från hm.com




Inga kommentarer: