lördag 8 september 2012

Reflektioner


Emellanåt kommer jag på hur bra jag har det.
Speciellt när man läser om allt elände som sker överallt i världen och även här hemma i Sverige.

Min lördags må-bra-lista!
  • Att jag är glad och tacksam över att vara född här i Sverige. Även om min 70-tals barndom satt sina spår i form av sånger som "Kumbaya My Lord" och konstiga barnprogram, ex Staffan Westerberg. :)
  • Att jag slapp bli mobbad och att de allra flesta vänner jag hade då fortfarande finns kvar i min omgivning.
  • Att jag mår bra och är frisk, trots att förkylningar från "hell" kommer på besök.
  • Att jag har ett jobb och en skaplig inkomst.
  • Att jag har världens bästa man.
  • Att vi har världens finaste son.
  • Att vi har ett boende vi stormtrivs i.
  • Att jag har världens bästa storebror, svägerskor, svåger och svärmor.
  • Att jag har världens bästa vänner, trots att jag är urusel på att höra av mig.
  • Att vila i sängen, en lördagseftermiddag med en bra bok är rena lyxen.
  • Att avsluta en lördagskväll i ett nymålat vardagsrum, med ett glas rött.



 

Inga kommentarer: