torsdag 13 september 2012

Diskussioner


Hade en rätt intressant diskussion idag på jobbet.
Många av mina kollegor på diverse avdelningar har svårt att förstå den "klappjakt" ett uttryck en del använder när vi är tvungna att springa omkring och jaga folk för att de ska hantera sina fakturor när vi har bokslut. (Ja jag jobbar på ekonomi) och jag har i princip hamnat på onda listan av en del som tycker jag är alldeles för tjatig och oerhört jobbig som vill försöka få mina arbetsdagar något sånär givande och inte få allt jobb den sista dagen vi stänger.
Samtidigt är dessa människors filosofi, att vi har skitsystem och skitrutiner.
I min värld, kan vilket system som helst bli skitsystem om man inte har en fungerande rutin.

Och slogan blir därefter, "skit in, skit ut".
Som vi sen ska förklara för både kunder och leverantörer.

Det är så många som är alldeles för slapphänta, de suktar så efter chefsrollen, men vill mest glida runt, dricka kaffe, representera skyhöga belopp och samtidigt tjäna oförtjänt bra med stålar.
Att ha en sunt tänk och framförallt ta hand om sin personal kommer tydligen längst ner på listan.

Börja tänka och få igång bra rutiner så ska ni se att våra s k "skitsystem" kommer bli riktigt bra system.
Blir så oerhört trött på alla ursäkter man får höra var och varannan dag.




Inga kommentarer: