onsdag 1 september 2010

Efter regn kommer solsken

Tänk vilken tur att det efter en riktigt dålig dag alltid känns bättre dan efter.
Har hunnit en hel del idag, blir lite varannan dag med det där. Alexios har varit mycket lugnare och jag med.. =))
Har fått klart ett album med alla de fina kort han fick i samband med hans födelse, tvättat, lagat mat, rensat min 6,5 veckors posthög...puuuh, badat Alexios, matat Alexios, pussat Alexios, lekt med Alexios...hihihi
Nu har de gått och lagt sig och jag får en stund för mig själv igen.
Tid som jag vårdar ömt, även om det "bara" blir att sitta vid datorn. Men bara det känns avkopplande så är det ok tycker jag.
Måste skaffa mig lite nya deckare så jag har nåt att läsa när jag ammar. På Koster hade vi bara två kanaler på TV, fyran och sexan, och nu när man är hemma och har hur många som helst är det ju ändå bara en massa skit. Bhaa

I morgon ska vi till BVC på förmiddagen, Alexios ska få sina första vaccinationssprutor, sen blir det lunch med Ulrikorna på jobbet, lite ärendet i Kista C, sen till jobbet och hälsa på och ta en fika, sen tillbaka till BVC för att träffa min barnmorska.
Blir en låååång dag.

Blev inget direkt firande av vår 1-årsdag, mer än att vi konstaterade att vi för ett år sen satt i värmen på en restaurang i Chania och att vi sen gick och köpte ringar. Världens bästa dag!
Och att vi nu dessutom har fått världens goaste kille är så häftigt.

Snart ska jag passa på att göra lite skönhetsvård när jag har möjlighet och sen krypa ner hos mina prinsar.

Go´natt

Inga kommentarer: