tisdag 22 september 2009

Kreta del 4 - Världens bästa dag

Den här dagen blev en toppendag på alla sätt och vis. På dagen var vi på stranden och njöt för fulla muggar och senare den eftermiddagen tog vi en taxi till Chania för att vad jag trodde gå runt och kolla i affärer.

Vi var rätt hungriga när vi väl var framme och hittade en restaurang nere vid den vackra hamnen.

När vi beställt in maten,( jag tog en skaldjurstallrik och det var så mycket olika fiskar, bläckfisk, och räkor så jag hade nog kunnat sitta där än i dag och äta,) så frågar D-man efter en stund om vi ska göra slag i saken och förlova oss, och att han redan frågat sin mamma och sin syster och svåger och fått ok. :-))

Jag blev så glad så jag började gråta.

"Men jag har inga ringar med mig för det tycker jag är jättesvårt sa han.
"Så vi får titta här om det är ok".

Ja absolut, kan det bli bättre. Jag hade ju sagt på skämt i våras, att när vi nu ska åka till Kreta och Chania vore det inte kul om vi kunde förlova oss där.

"Men måste du förstöra allt" sa D-man och skrattade..
Han hade allt planerat han... :-)

Vi hann besöka några smyckesbutiker innan vi fann vad vi ville ha. Och som vanligt ska man inte ta första bästa för där hade vi blivit lurade så det skrek om det.
Till sist hittade vi en jättemysig butik där farbrorn som hade affären var så trevlig och hjälpsam.

Världens bästa dag!! Älskar dig min prins!


2009-09-01 Chania, Kreta



Bild från Elafonissi

Inga kommentarer: