måndag 22 september 2014

Dagarna rusar och dop på ingång

Inte hinner jag vara här just mycket, men nu hoppas jag på en stund för mig själv i soffan.
Båda barnen sover, lillfia krånglar en del på kvällarna och vill gärna vakna till sisådär 20 min efter att man redan legat brevid henne i typ 45 min så då är det bara att "börja" om. *suck*
När jag kom ut från sovrummet såg jag inte Alexios som somnat i soffan tidigare. Tänkte, men oj vart har han gått. Han brukar oftast ropa på en om han vaknar till eller vill gå på toa t ex.
Nu hade han ramlat ner från soffan utan att jag hört det och sen inte orkat ta sig upp och lägga sig igen, utan halvsatt med filten över sig som är grå och i mörkret såg jag honom inte. Hahaha mammas älskling!!
Snacka om att han är i full gång på dagarna på förskolan då han allt som oftast somnar halvvägs in i någon film han prompt ska se efter middagen. :)

Helgen gick som vanligt snabbt. I lördags var Pia och jag över till Louise på en supertrevlig Lola visning. Min andra.. hehe men man kan inte få för många. Finns alltid nåt plagg som man missat eller något man vill klämma lite på en gång till.
I går var svärmor och jag till Solna och hämtade hem "lambathas", dopljuset och "bobonieres" som ges till gästerna efter dopet och består av vitdragerad choklad med mandel i. Denna gång ligger de i en vitpåse som ser ut som ett blomblad och på påsen hänger en älva. Jättesöta.
Kort kommer på allt. :)
På söndag sker dopet och det känns skönt att vi har det mesta under kontroll och att jag denna gång vet hur allt går till.

Så här kan ett grekisk dopljus se ut

Godis som läggs i tygpåsar t e x av organza eller liknade

Inga kommentarer: