tisdag 3 december 2013

December


Äntligen december så man får julpynta, baka pepparkakor och äta massor av godis. :)
I torsdags var jag iväg på kranskväll, så kul att göra egen krans när man har så mycket material att använda.
Som vanligt håller vi till hos Blomsterpinglan i Upplands Väsby.

I söndags bakade Alexios och jag pepparkakor vilka faktiskt blev både fina och ätbara. Plutten var så koncentrerad på att kavla och lägga ut formarna så han tänkte inte på att smaka på degen förren vid slutet när jag sa att ska du inte smaka, mmm, gott blev utlåtandet så nästa år lär det nog ätas mer deg än bli pepparkakor. *fniss*

Alla julklappar till Alexios är inhandlade och jag körde hela racet via lekmer.se
Såå skönt att slippa trängas ute i butikerna nu när jag börjar bli en heffaklump och trött efter typ 20 minuter.
Ska även fixa några till D-man så är jag klar sen. Underbart!


Portens snyggaste krans sitter på vår dörr.... ;)

Koncentrerad bagare

Fina resultat, med liiite hjälp från mamma

Älskar vår nya ljusstake från Bloomingville

Me at work..tänk att jag slutar snart...





Inga kommentarer: