söndag 13 november 2011

Back on track...

Efter en tids bloggtorka är jag nu redo igen. Förra veckan var inte min bästa. Vilket fick sin lilla förklaring på lördag morgon om man säger så...
Tänk att man ska bli lika förvånad varenda gång.. Hmmm undrar varför jag är som ett åskmoln?, sugen på allt i mat och godisväg? (för att bli lika äcklad i nästa sekund) ha ha
Avslutade fredagskvällen med en gigantisk godisskål och tadaaaaaa, där kom den, som ett brev på posten under natten. Suck för våra tjejgrejer va??!
Så nu kan jag väl nästan säga att allt är "frid och fröjd" och jag kan ta mig an en ny vecka.

I förra veckan ramlade lilla svärmor och bröt handen, räckte det inte att jag gick i gips för 9 månader sen?. Hon som så gärna vill ha Alexios och har en massa hon vill fixa med hemma får snällt sitta/ligga och bara vila.
Jag kunde ju inte ta starkare värktabletter än alvedon pga att jag ammade, men svärmor har fått både alvedon och morfintabletter på recept för att kunna hantera smärtan så jag tror att hon mår lite "bättre" än vad jag gjorde. Trist är det iallafall, men i alla såna här fall får man tänka att det kunde ha varit mycket värre.
Man kunde ha slagit sig ännu värre, tänder flygit ut osv.
Hon var här igår med Antonia och Stamme och hon är pigg och glad ändå. Vi skojar nu om att vi har ett litet och ett stort barn att ta hand om.. :)

I fredags hade jag ett mysigt besök på Ikea med Mala. Vi hittade en massa skoj och Alexios uppförde sig alldeles galant. Efter lite fika i restaurangen kunde vi fortsätta på nedervåningen där det roliga plocket finns.
Hittade bl a ett fint vitt överkast till sovrummet. Kommer bli så fint.
Lovar att ta bilder när allt är klart.

Idag har vi äntligen hittat tapet till sovrummet. Yes!!Vi åkte till Björklund & Wingqvist i Bromma. En mycket trevlig och stor butik. Kändes verkligen att man fick hjälp av kunnig trevlig personal.
Så klart var tapeten en beställningsvara, men skulle bara ta 2-3 dagar att få hem så det är ju helt ok.
Så projekt sovrum kanske blir klart innan jul...

Inga kommentarer: