fredag 30 juli 2010

Å det regnar inte här just nu

Efter två dagar med ihållande regn blev det så uppehåll på eftermiddagen så vi kunde ta oss till affären här på Nord och hämta ut D-mans öl och mitt alkoholfria vin...tjohooo
Värre var det igår när vi traskade över till ICA på Syd. När vi skulle hem började det så klart regna riktigt ordentligt så vi var bra blöta och fuktiga när vi väl var hemma igen trots regnkläder.
Idag har vi försökt städa och rensa lite medans Alexios har sovit. Gäller att försöka hinna med så mycket som möjligt när man kan. Han har lite av varannan dag grejer för sig. Igår sov han ingenting på dagen medans idag då han sovit två ggr.
Försöker febrilt få till nån logik i detta, men det är svårt. Förhoppningsvis löser det sig med tiden.

I onsdags var vi på Galejen och åt. Det var Alexios tvåmånadersdag, han var dock inte på sitt bästa humör så middagen blev därefter. =)) Men det var trevligt och gott ändå. Tog mitt första glas vita vin på hur länge sen som helst. Hade jag tagit två hade jag banne mig kännt mig berusad...hahaha

Hoppas på uppehåll och sol i morrn så vi kan vara ute och odla fräknar. Vill ju inte sitta inne hela dagarna.

Inga kommentarer: