fredag 14 mars 2014

Vår fina prinsessa 1 vecka gammal idag

Stöket och böket i magen på lördagen resulterade i en bebis.  :-D
Vi var båda uppe sent, tror jag var i säng vid midnatt och hade svårt att koppla av. Vid två-tiden var jag uppe på toaletten, (vet inte hur många ggr jag sökt efter tecken i trosan, då det började så förra gången) med en olustkänsla som ökade ju mer klockan gick. Vid 3-tiden hade jag gått på toa två ggr till och började känna de första värkarna. Dessa steg supersnabbt så vid 4-tiden började vi klocka dem med en app jag laddat ner kvällen före. Konstigt,  även fast jag "struntade" i att känna efter dagen innan var det som om kroppen ändå talade om att jag skulle göra vissa saker.
Vid 5-tiden kom de med 10 minuters mellanrum och varade i ca 1 minut så jag ringde förlossningen på KS där jag fick svaret att jag skulle vänta tills det var 5 minuter emellan. Då höll jag på att bryta ihop och fick avsluta samtalet då en kraftig värk kom och på en timme hann de öka till dessa fem och h*lvete vad ont det gjorde. D-mans kommentar var då, nu åker vi.
Klarade av någon anledning av att duscha. Av fåfänga eller för att det var skönt pga värkarna låter jag vara osagt. :-D
Lyckades klä på mig och och komma ner och in bilen.
Tack och lov för att det var söndag morgon och ingen trafik.

Kl 7 skrevs jag in på KS och vid den första undersökningen visade det sig att jag var öppen 7 cm. Inte konstigt att jag hade så ont!!

Sen gick allt i en rasande fart och när min barnmorska  Kin säger, det här går så bra,  snart har ni er lilla flicka här. Då brast det och jag kommer ihåg hur jag säger.  Är det säkert,  mår hon bra? Jaa då säger Kin och säger sen, du kan känna hennes huvud, hon har en massa mörkt hår. Åh jag vågar inte säger jag jo säger Kin jag håller din hand. Och jag fick känna mjukt mjukt hår på hennes huvudet. Så häftigt. Nu behövs en krystvärk till sen är hon här säger Kin, kom igen nu.
Alltså den känslan när man känner barnet åka ut är enorm, som ett stort plopp och att magen blir tom är så häftig. Det sista av hennes kropp kunde jag andas ut och sen hördes ett rejält skrik och så låg hon där på min mage. Så fin och alldeles alldeles perfekt. 

D-man säger efter en stund,  att vi måste kolla att det verkligen är en tjej, tänk om det är en pojke... personalen skrattar och vi tittar och visst är det en tjej allt. :-D

Sen har vi en lång mysstund tillsammans. Fick inte riktigt uppleva det förra gången då Alexios hade det lite tuffare med sugklocka och kraftig gulsot.
Personalen var också med och pratade en lång stund innan jag blev ihopsydd och sen fick vi kaffe och smörgås och det smakade som himmelriket efter dessa timmar.

En stund senare fick jag duscha, lovely!! Och sen åka rullstol upp till BB-avdelningen och göra oss hemmastadda på rummet. 
Vi valde att stanna 1,5 dag, dels för att jag tyckte det var skönt att ha stödet av personal runt omkring en, men också för att hålla koll på gulsoten som inte alls var som Alexios men de ville se att den stabiliserades. 

Så på tisdagen vid lunch var vi hemma i vårt, glada och trötta
Hade sammanfattningsvis en toppenbra förlossning som var klar på 5 timmar och hade världens bästa barnmorska/förlossningsläkare som gjorde att jag kände mig trygg. Sen att D-man är världens bästa och hjälpte mig betyder allt. ♥

Vår Georgia kom till slut den 9 mars kl 12.00, 3830 gr och 52 cm lång. Idag är hon en vecka gammal och så fantastiskt snäll och lugn.

Tänk att jag lyckades klämma ut ett till barn, så stolt över mig själv och att jag ska få mysa med denna lilla krabat är fantastiskt!!

♥♥♥

Mammas ♡


Pappas ♡
.
Stoltaste storebror ♡



1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.