lördag 9 november 2013

Efter en usel natt och morgon kom solskenet tillbaka

Ja inte direkt ute då, med tanke på att det är gråare än gråast ute, men att vakna kl 2 av att Alexios krånglade blev det inte många timmars sömn så klart och morgonem fortsatte i samma andra med mest gnäll och krångel med en allt surare och argare mamma.

Var väl därför inte på topphumör då jag åkte iväg mot Ulriksdals för att träffa Marlene över en fika.
Men som tur är blev jag genast på bättre humör av luft och av att se alla fantastiskt vackra blommor i butiken. Dock är det mesta i dyraste laget kan jag tycka, men det är ju som tur är, fortfarande gratis att titta.
Vi avnjöt en lax & äggmacka med te i trädgårdscafét och avslutade med av dela på en kardemummakaka och en marängig äppelkaka med vaniljsås. Mums!
Sen kändes allt så mycket bättre. :)
Och det är alltid mysigt att träffa Marlene och prata om allt möjligt.

Några blommor i överkomlig prisklass fick följa med hem, två elefantöron och två cyklamen som nu så fint pryder vårt hem.

På vägen hem köpte jag även lördagsgodis åt Alexios, så klart får jag dåligt samvete när jag skäller på honom, fast han egentligen inte förtjänar det, men jag blir tokig ibland och blir sömnen rubbad blir det helgalet.

Nu är han och D-man iväg och klipper sig, så förhoppningsvis är det två glada killar som kommer hem och vi kan fortsätta lördagsmyset på ett bra sätt.






Inga kommentarer: